Ungdomssektionen på Tjörns Ridklubb

Det här är Tjörns Ridklubbs Ungdomssektion. Den drivs av de unga i stallet, för de unga i stallet.

Gymkhanaträning

Kategori: Aktiviteter

Hejsan!
Ni vet väl att man på TjRK kan prova på den supercoola grenen gymkhana? 
Varannan fredag, jämna veckor har vi träningar och man kan anmäla sig från gång till gång. Nytt för i höst är att vi har en ny tränare; Fredrik Kopp. Här är en presentation av honom:

"Mitt namn är Fredrik Kopp, är 18 år gammal, studerar på gymnasiet och bor i Kode. Har hållt på med hästar i stort sett hela livet. Gymkhana har jag hållt på med i ungefär 5 år och under dessa år har jag bland annat vunnit Inviduella SM, tävlat i svenska landslaget, vunnit flera lokala och internationella tävlingar och har även varit tränare och lagledare i Norge.

Anledningen till att jag har fastnat för gymkhana är att detta är en sport med mycket action och fart i. Det kräver också styrka, snabbhet, kondition och koncentration.

För övrigt gillar jag att träna på gym och träffa vänner.

Jag ser fram emot att börja som tränare hos Er och hoppas att så många som möjligt vill testa på!

Med vänlig hälsning

Fredrik Kopp"


Man behöver inte kunna något om gymkhana för att vara med men man måste kunna rida de flesta hästarna i alla gångarter. 

Om ni vill vara med så anmäl er på lapp i stallet. 

På bilden ser ni Sophie och Snövit från gymkhanauppvisningen på julfesten förra året.

Kramizar / US

Kommentarer


Kommentera inlägget här: