Ungdomssektionen på Tjörns Ridklubb

Det här är Tjörns Ridklubbs Ungdomssektion. Den drivs av de unga i stallet, för de unga i stallet.

Månadens ridskolehäst: Asterix!

Kategori: Aktiviteter

Hejsan alla klubbisar!
Vi tänkte börja med månadens ridskolehäst här på bloggen där en av våra söta hästar får presentera sig själv i ett inlägg och visa upp lite fina bilder.
Asterix ville väldigt gärna vara först ut, och eftersom han är US egna ponny fick han självklart det :)

Gnägg på er!

Denna månad är det ingen mindre än jag, Asterix som har fått den stora äran att skriva några rader om mig själv. Jag är en ponny i mina bästa år, anno 1994, och räknar mig själv till en av de mer rutinerade ridskolehästarna då jag redan hunnit vara här på Tjörns Ridklubb i ungefär åtta år.

Under årens lopp har jag vunnit mångas hjärtan och blev utnämnd till årets stallbästis 2010! Även om jag älskar uppmärksamhet kan det ibland bli lite jobbigt med alla människor som springer in och ut i min spilta. Därför kan jag vara lite sur och irriterad vid ryktning och sadling.

Min härstamning är inte mycket att skryta med, men det finns inte en ponny öster om prärien som klår mig i en gymkhana duell. Tack vare mig har US kammat hem otaliga segrar i den årliga kampen mot personalen på julfesten. Förutom gymkhana är jag en hejare på både hoppning och dressyr, om humöret faller på...

Som ni ser på de vackra bilderna finns det inget jag älskar mer än sommar. Då får man äta så mycket man orkar och ta det lugnt i en stor grön hage – wonderbar!

Det var lite om mig, nästa gång är det en av de andra ridskolehästarna som har ordet.

Glada gnägg från er favorit

/Asterix

Kommentarer


Kommentera inlägget här: