Ungdomssektionen på Tjörns Ridklubb

Det här är Tjörns Ridklubbs Ungdomssektion. Den drivs av de unga i stallet, för de unga i stallet.

Ny månad = ny horse of the month

Kategori: Aktiviteter

Vi är nu hela fyra dagar in i april och vad passar då inte bättre än att vi presenterar den här månadens ridskolehäst: Basil har ordet!!!
Hejsan alla goa bloggläsare!
Idag är det jag Basil, coolaste shettisen söder om nordpolen, som har ordet.
Jag går även under diverse smeknamn såsom Basilusken, gulleplutten, sötnos och odåga.
Jag flyttade tillsammans med Troja, från Skåne till Tjörn för ungefär 1 ½ år sedan och vann genast alla klubbmedlemmars hjärtan med min oetmotståndliga charm.
Jag måste medge att det tog ett tag innan jag fann mig i rutinerna här på ridklubben. Till en början förstod jag inte alls meningen med att springa på fyrkantsspåret när det är så mycket trevligare att vila sig i mitten av ridbanan. Men nu har jag insett att ju snällare man är desto mer kärlek, alltså godis, får man. För er som undrar vad mitt favoritgodis är så kan jag lugna er med att det mesta slinker ner, men Karin ser helst att jag håller mig till nyttiga alternativ som äpplen, knäckebröd och morötter eftersom jag tydligen dras med viktproblem. Själv anser jag mig ha en trind och hälsosam kroppshydda - så langa godiset nästa gång vi ses ;)
Här brukade jag bo, men nu har Snövit och Lilleman också fått lyxboende och jag bor nu två boxar bort, fråga mig inte varför,men se för guds skull till att ni matar rätt ponny!
På lördagar 12.00 kan alla ridsugna barn få ett varv i manegen för en tia och en godisbit.
Hoppas vi ses i stallet alla Basil-lovers!

Kommentarer

  • Basillover säger:

    Ah Basil är den sötaste hästen på stallet. Han är typ som Mulle.

    2012-04-18 | 11:08:58

Kommentera inlägget här: