Ungdomssektionen på Tjörns Ridklubb

Det här är Tjörns Ridklubbs Ungdomssektion. Den drivs av de unga i stallet, för de unga i stallet.

DUTTAN!!

Kategori: Aktiviteter

Hej!
Vi fick en önskan om att göra ett minnesinlägg om Duttan eller Dutches som hon ju heter på riktigt.

Vad vi vet så bor Duttan nu någonstans utanför Stenungsund. Det var iallafall dit hon såldes men vi vet inte om hon fortfarande är kvar där.

Duttan är en engelsk ponny ras, dartmoore eller exmoore ponny vi vet inte riktigt vilken. Hon kom till Tjörns ridklubb 2003 eller 2004 och såldes någon gång under 2010 om vi minns rätt. Då var Duttan ganska gammal, runt 20 bast.

Duttan är en av de snällaste och sötaste ponnysar vi haft på stallet och alla barn ÄLSKADE henne. Hon blev framröstad till årets stallbästis flera år i rad <3


Här kommer lite bilder på Duttan:

De här är tagna sommaren 2009











Detta är från julfesten 2008 när Duttan blev vald till årets stallbästis!



Har ni fler bilder eller info om Duttan så får ni gärna maila på [email protected]

Kram US & LUS!!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hon var allt bra söt den där. Jag lärde mig att rida lätt på henne...och ärlig jag var livrädd för henne då..För hon var lite grinig i spiltan..Hon bet mig bannemej en gång.



    Men nu när jag inte har sett bilder på henne på ett par år..så visst, hon var ganska söt :)

    2011-12-30 | 11:19:31
    Bloggadress: http://meuandmylife.blogg.se/
  • Sophie säger:

    Aww söta duttan, träna alltid dressyr med henne älskar hon <3

    2012-01-03 | 13:32:28
  • Jennifer! säger:

    Duttan är min ponny!

    Jag köpte henne från tjörn 2009 och då var hon 18 år!

    Det var jag som köpte henne 2009 och har fortfarande kvar henne!



    Duttan har blivit en helt underbar ponny! Hon hoppar som en gud och vi har vart på ridläger 2 gånger och hon älskar det! :'D



    Duttan hälsar! :)



    Maila mig så kan jag skicka lite bilder på henne! :)



    Duttan är bäst <3

    2012-01-13 | 15:37:15
  • Jennifer :) säger:

    Det är jag som köpte Duttan 2009!



    Jag säljer henne aldrig!



    Jag mailar lite bilder på henne som ni kan lägga upp här om ni vill så kan jag skriva om hur hon har det! :D

    2012-01-13 | 15:50:19
  • carro säger:

    Världens bästa ponny är det där!!!

    saknar henne som tusan!!!! <3<3<3<3<3<3

    2012-01-17 | 10:02:32
    Bloggadress: http://kristinacjansson.devote.se

Kommentera inlägget här: